Dichterbij viert éénjarig bestaan van nieuwe locatie voor bijzondere doelgroep EVB+ met een symposium en een open dag

Zaterdag 03 juni 2017

In juni 2016 opende Dichterbij De Ziep, een nieuwe woonlocatie voor cliënten met een ernstige verstandelijke beperking en moeilijk verstaanbaar gedrag (EVB+). Om de eerste verjaardag van deze unieke locatie te vieren, organiseert Dichterbij een symposium op vrijdag 23 juni en een open dag op zaterdag 24 juni.

Tijdens het symposium wil Dichterbij belanghebbenden laten kennismaken met de buitengewone aanpak voor deze groep cliënten. Diverse workshops geven inzicht in thema’s rondom Zeer Beschermd Wonen en de doelgroep EVB+. Bijvoorbeeld het afbouwen van vrijheidsbeperkende maatregelen, het inrichten van de woningen en de dagbesteding voor deze groep. Het symposium vindt plaats van 09.30 uur tot 17.30 uur op de plek waar het allemaal begon voor Dichterbij: het klooster van Maria Roepaan aan de Kleefseweg 9 in Ottersum. Het volledige programma en het aanmeldformulier is te vinden op www.dichterbij.nl/buitengewoonnatuurlijk

Op zaterdag 24 juni, tussen 10.00 en 14.00 uur kan iedereen die nieuwsgierig is, kennismaken met de bewoners en begeleiders van deze nieuwe locatie van Dichterbij. Het adres is De Ziep in Ottersum, ter hoogte van Siebengewaldseweg 13. Bezoekers kunnen een rondleiding volgen over het terrein, een kijkje nemen in de foto- en filmhoek of de dagbestedingen bezoeken. Meer info op www.dichterbij.nl/opendag

Leden van de familievereniging zijn voor beide activiteiten welkom. Deelname en bezoek zijn gratis