Verslag Dementietafel 29 juni 2022

Woensdag 13 juli 2022

Voor de eerste keer sinds twee jaar hield de Familievereniging samen met Dichterbij, regio Oost een Dementietafel. Tijdens de Dementietafel, gehouden op 29 juni in Gennep, stond de vraag centraal hoe je dementie bij mensen met een verstandelijke beperking kunt herkennen. Net zoals bij het Alzheimercafé is de Dementietafel opgezet als een ontmoetingsplaats voor familie en professionals die de zorg hebben over ouder wordende mensen. In het geval van de Dementietafel ouder wordende mensen met een verstandelijke beperking. Het Grand Café aan de Zwerfheide zat mooi vol met familieleden, begeleiders en andere professionals, allemaal op zoek naar meer informatie of de wens om eigen ervaringen te delen en die te toetsen aan die van anderen.

Het verslag vindt u hierbij. Met dank aan Karen Lamers.

Wilt u ook meepraten over de veranderingen wanneer iemand met een verstandelijke beperking ouder wordt? Houd de Agenda in de gaten voor de volgende Dementietafel. Op de website herkenjijdementie.nl kunt u meer informatie vinden over dementie bij mensen met een verstandelijke beperking.