Gezocht: verwant voor voorzitterschap centrale cliëntenraad

Donderdag 31 maart 2022

De centrale cliëntenraad van Dichterbij is op zoek naar een verwant die de rol van voorzitter wil overnemen. Vind jij het belangrijk dat cliënten en verwanten meepraten? Lijkt het je interessant om je te verdiepen in beleid? En lever jij graag een bijdrage aan de kwaliteit van zorg van Dichterbij? Dan zien we jouw reactie graag uiterlijk 29 april tegemoet.

Naar wie zijn we op zoek?
    De nieuwe voorzitter van de cliëntenraad:

• is verwant (wettelijk vertegenwoordiger) van een cliënt bij Dichterbij
    • voelt zich sterk betrokken bij de gehandicaptenzorg/zorg van Dichterbij
    • is integer, kritisch en heeft een positieve, open houding
    • werkt samen en communiceert makkelijk met cliënten, verwanten, medewerkers en bestuurders.
    • vertegenwoordigt de cliëntenraad binnen en buiten de organisatie
    • bereidt bijeenkomsten voor en geeft leiding aan de vergaderingen
    • houdt overzicht, stelt prioriteiten, onderhandelt en neemt beslissingen
    • heeft gemiddeld 8 uur per week beschikbaar om deze rol te vervullen.

Wat doet de centrale cliëntenraad?
    De centrale cliëntenraad (CCR) heeft als taak de belangen van alle cliënten te behartigen, het beleid van Dichterbij te toetsen en de raad van bestuur gevraagd en ongevraagd te adviseren over de kwaliteit van de zorg. De CCR bestaat uit 5 cliëntleden en 5 verwantleden. De raad wordt ondersteund door een ambtelijk secretaris. 8 x per jaar is er een overlegvergadering met de raad van bestuur.

Lees meer over de centrale cliëntenraad http://www.dichterbij.nl/medezeggenschap/centrale-cliëntenraad
    Wat krijg je ervoor terug?
    De centrale cliëntenraad heeft invloed op de besluitvorming van de raad van bestuur. Naast de voldoening die je krijgt uit het bijdragen aan goede zorg, verrijk je je kennis en kan je rekenen op interessante ontmoetingen. Naast een reiskostenvergoeding wordt gewerkt aan een vrijwilligersvergoeding.

Lijkt het jou interessant?
    Stuur dan uiterlijk 29 april een korte motivatie naar Jos van de Ven, ambtelijk secretaris van de cliëntenraad. Hij is ook bereikbaar voor vragen én je kunt een aanvullend informatiepakket (uitgebreide taak- en functieomschrijving en meer informatie over cliëntmedezeggenschap) opvragen.

Centrale cliëntenraad
    T.a.v. Jos van de Ven
    Zwerfheide 2
    6591 RC Gennep
    Telefoon: 06-11910534
    Email: j.vandeven@dichterbij.nl

Op basis van de brieven maken we uiterlijk 6 mei 2022 een selectie van kandidaten die we graag uitnodigen voor een kennismaking. Ben jij onze nieuwe voorzitter? Dan trek je de eerste maanden op met de huidige voorzitter. Je kunt dus rekenen op een uitgebreide inwerkperiode.