Meldactie stapeling zorgkosten

Dinsdag 02 mei 2017

Veel mensen met een beperking hebben te maken met een stapeling van zorgkosten. Kosten voor zorg en ondersteuning zijn de afgelopen jaren verdubbeld. Onder andere woningaanpassingen, huishoudelijke hulp en hulpmiddelen zijn duurder geworden, terwijl veel tegemoetkomingen en compensatieregelingen zijn wegbezuinigd. Mensen raken hierdoor in financiële problemen of zien af van noodzakelijke zorg.

Het Nationale Zorgnummer, 0900-235680 (20 cent per gesprek) staat open voor klachten en ervaringen over de stapeling van zorgkosten en is bereikbaar tijdens kantooruren. De meldingen worden anoniem verzameld. De bundeling van verhalen moet de partijen aan de formatietafel ervan overtuigen dat de explosief gestegen zorgkosten een groot en urgent probleem zijn. Daarvoor zijn veel en actuele meldingen nodig.

Meer lezen via de site www.iederin.nl

Het Nationale Zorgnummer is de gezamenlijke hulp- en meldlijn van Ieder(in), MIND Landelijk Platform Psychische Gezondheid en Patiëntenfederatie Nederland.