Oproep broers en zussen die hun verhaal willen delen

Vrijdag 03 mei 2019

Voor een documentaire voor de humanistische omroep Human is documentairemaker/regisseur Marinka de Jongh op zoek naar broers of zussen die wettelijke vertegenwoordiger zijn van hun broer of zus met een verstandelijke beperking.

Marinka de Jongh werkt bij documentaireproducent ‘Een van de jongens’. Ze wil een ingetogen en intieme documentaire maken over de vraag: hoe is het om keuzes te moeten maken voor het leven van een ander? Het perspectief van broers en/of zussen die wettelijk vertegenwoordiger zijn van iemand met een verstandelijke beperking staat centraal. Het idee is om voor langere tijd één familie te volgen, om zo een aantal essentiële beslissingen / gezondheidsvraagstukken mee te maken. Het filmen kan daarom een proces van een paar maanden zijn, maar kan zich ook uitstrekken over een periode van jaren.

Marinka de Jongh: “Wij zouden deze investering graag willen doen. Documentaireproducent ‘Een van de jongens’, omroep Human en ik als regisseur voelen een grote noodzaak bij het maken van deze film omdat we in de research van de film gemerkt hebben hoe gevoelig, mooi en complex dit onderwerp is. We spraken artsen, verzorgenden en familieleden en merkten dat het voor hen heel belangrijk is om dit onderwerp bespreekbaar te maken. Deze film zou dit voor elkaar kunnen krijgen.”

Het is mogelijk om vrijblijvend in gesprek te gaan. Dit bericht delen, wordt ook op prijs gesteld. Neem contact op met Marinka de Jongh via marinkadejongh@gmail.com // +31 6 144 987 95