Informatieavond 'Erfrecht en mensen met een beperking'

Donderdag 06 september 2018

Op 25 oktober bent u van harte welkom op de informatieavond ‘Erfrecht en mensen met een beperking’. Notaris Dré Teeuwen geeft een presentatie over onder meer erven, schenken, erf- en schenkbelastingen, testamenten en de zin en onzin van onterven. Als u een kind heeft met een verstandelijke beperking, is het belangrijk om het erfrecht goed te regelen. Als u iets overkomt, wilt u natuurlijk dat uw kind(eren) financieel goed achterblijven.

Onderwerpen

Omdat familievereniging Dicht-bij regelmatig vragen krijgt over het onderwerp, houden we in samenwerking met Dichterbij deze informatieve bijeenkomst over erfrecht en testament. Notaris Dré Teeuwen uit Boxmeer geeft dan antwoord op onder meer de volgende vragen:

• Kan een kind met een verstandelijke beperking zelf een testament maken?
    • Kan onterven zinvol zijn?
    • Is het verstandig om een levenstestament op te stellen?
    • Zijn schenkingen op papier zinvol en kunnen die ongedaan gemaakt worden?
    • Kan mijn kind zijn erfdeel opeisen of doet de kantonrechter dat namens hem of haar?
    • Wat mag een bewindvoerder wel/niet bij testamentair bewind?
    • Hoe bespaar ik erfbelasting?

Aanmelden

De avond is op 25 oktober, duurt van 19.30 tot 21.30 uur (inloop vanaf 19.00 uur) en is in zalencentrum Concordia in Vierlingsbeek. Het volledige programma vindt u op www.dichterbij.nl/erfrecht. Daar kunt u zich tot uiterlijk 11 oktober aanmelden en een vraag stellen over het thema.