Dementietafel 23 oktober 2019

Donderdag 19 september 2019

Samen ervaringen en kennis delen rondom verstandelijke beperking en dementie

De familievereniging Dicht-bij organiseert op woensdag 23 oktober a.s in samenwerking met Dichterbij regio West een dementietafel, locatie is het PieterBrueghelhuis te Veghel.

Het thema van de dementietafel is ‘een veranderde woon- en zorgbehoefte’

In deze dementietafel stellen we de veranderde woon- en zorgbehoefte centraal en kijken we naar de mogelijkheden om een vertrouwde, veilige en verantwoorde omgeving te kunnen blijven bieden zonder dat dat ten koste gaat van de huiselijkheid. Ergotherapeute Marieke Vosveld en de programmamanager E-health van Dichterbij, Miranda van Berlo, vertellen hoe je de veiligheid en het veiligheidsgevoel kunt vergroten. Ook laten zij vormen van passende zorg en praktische oplossingen zien.

Voor wie? De bijeenkomst is toegankelijk voor alle verwanten en begeleiders van mensen met een verstandelijke beperking. Vooral zij die vragen hebben en zich zorgen maken over het verouderingsproces bij de diagnose dementie of twijfels daarover zijn van harte welkom.

Aanmelden voor de bijeenkomst op 23 oktober, 19.00 uur tot 21.30 uur, locatie PieterBruegelhuis,  Middegaal 25 te Veghel, via het aanmeldformulier op de website van de familievereniging http://www.familieverenigingdicht-bij.nl/aanmelden-activiteit/ of via M 06 31314641.

Meer weten over dementie bij mensen met een verstandelijke beperking en de Dementietafel? Kijk eens bij eerdere verslagen van de Dementietafel, www.familieverenigingdicht-bij.nl/nieuws/19-05-2017-verslag-dementietafel/