Themabijeenkomst 'een goed sociaal netwerk'

Dinsdag 25 oktober 2016

Een goed sociaal netwerk, hoe regel  je dat?

De familievereniging Dicht-bij organiseert op zaterdagochtend 26 november a.s. in samenwerking met Dichterbij regio Zuid en het cliëntenplatform Zuid een themabijeenkomst ‘een goed sociaal netwerk’. De locatie is het Mikado gebouw te Horst.

Een goed sociaal netwerk is voor iedereen belangrijk. Het hebben van vrienden, buren of een maatje dat regelmatig afspreekt, kan tot leuke contacten en activiteiten leiden. Het biedt meer mogelijkheden om gewoon mee te doen net als ieder ander. Toch is een sociaal netwerk niet vanzelfsprekend, zeker niet voor mensen die aangewezen zijn op langdurige zorg.

En hoe regel je dat? Wat is de rol van de verwant of van de begeleider? Durf je om hulp te vragen, een beetje los te laten en hoe pak je het aan, een goed sociaal netwerk?

Ouders, verwanten en medewerkers die zich met deze vragen bezig houden, zijn welkom op de themabijeenkomst.

Programma

Jolanda den Hartog, consulent bij de landelijke belangenvereniging Sien,  verzorgt op basis van haar jarenlange ervaring met dit thema een interactieve workshop met veel praktische tips om het netwerk van de verwant /bewoner te versterken en te vergroten.

Doel van de bijeenkomst is om aan de hand van een stappenplan te ontdekken hoe het sociale netwerk van de verwant/bewoner is opgebouwd en wat de betekenis ervan is. De familievereniging hoopt dat alle deelnemers na afloop geïnspireerd zijn en voldoende toegerust om plannen te maken en deze uit te voeren om het netwerk van de verwant/bewoner te versterken.

Aanmelden

De bijeenkomst vindt plaats in Horst, Mikado-gebouw, Deken Creemersstraat 56, 5961 JP te Horst. De zaal is open om 9.00 uur. Het programma begint om 9.30-12.30 uur.

Aanmelden graag vóór 20 november, via www.familieverenigingdicht-bij.nl/aanmelden-activiteit/  Meer informatie via 0478-631818.