Documentaire Moederhart

Tijdens de ALV van de Familievereniging Dicht-bij op 25 mei as. bij MFC Het Kruispunt, Kerkplein 6, 5835AT te Beugen, vertoont de Familievereniging in samenwerking met Kansplus de documentaire "Moederhart" met als thema: Wat als ik het niet meer kan? Aan wie en hoe kan ik dan de zorg overdragen?

Ook KansPlus regio Nijmegen e.o. organiseert een bijeenkomst over deze documentaire. Deze bijeenkomst is niet alleen toegankelijk voor leden van Kansplus, maar ook voor de leden van de Familievereniging Dicht-bij die niet bij de ALV aanwezig kunnen zijn.

De bijeenkomst: Filmvertoning met nagesprek naar aanleiding van de documentaire ‘Moederhart’.

Waar en wanneer: Op 17 april a.s. om 14.00u in het gebouw van GVO De Klup Ds. Creutzbergweg 3, 6532 XP Nijmegen

Iedereen die intensief voor iemand met een beperking zorgt, staat er weleens bij stil. Wie zal mijn plaats innemen als ik het niet meer kan? Aan wie kan ik het overdragen? Kinderen met een beperking worden steeds ouder en overleven vaker hun ouders. Dat roept de vraag op wie er dan voor het familielid met een beperking kan en wil zorgen.

De documentaire gaat over een moeder van 91 jaar die zorgt voor haar ernstig verstandelijk gehandicapte zoon van 58 jaar. ‘Ik zal voor hem blijven zorgen, zo lang ik dat kan’ zegt de 91-jarige Tineke. Maar hoe lang houdt ze dat vol en wie heeft wie nodig: Job Tineke of Tineke Job?
Een documentaire over de grenzen van het moederschap.

De zaal is open vanaf 13.30u.
Laat ons vóór 2 april even horen als u komt: Dhr. G. Wesseling  g.wesseling1944@gmail.com  of  mh_verstappen@hotmail.com

Terug naar nieuwsoverzicht